Less

Igår när maten gjordes tog det slut på margarin.
Jag tyckte att vi kunde vell ta lätta men det kunde man inte använda för den tålde inte värmen.
Jag antog att det kanske brändes fast eller nå och det var därför det inte skulle funka.

Idag när jag precis kommit hem efter babymassagen och liten sov.
Så ringde Conny och ville ha lunch jag kastade mig över det som fanns för att skynda mig å laga mat till han.

Satte på kaffet och stekpannan hade i en klick lätta eftersom det inte fanns nå annat
tänkte det är vell bättre än inget och det puttra å fräste så jag trodde att de inte skulle vara nån fara.

När jag stekt klart maten och hällt upp den på en tallrik redo att servera honom vid bordet.
Så får han reda på att jag stekt i lätta och blir alldeles arg på mig

frågar om jag är dum i huvudet.
det blev tydligen gifter när man stekte med lätta.
Han gorma om att han skulle behöva köpa mat och att det var sjukt onödigt och jag var ett pucko.

Jag blev förståss skitledsen eftersom jag bara ville
 att han skulle hinna få mat innan han skulle jobba igen
jag ville ju bara vara snäll och blir utskälld ?
Kunde han inte bara sagt men det blir gifter i det och sen sagt jag går och köper mat istället.
Varför blir så arg?

Han drar ut och ringer sedan
 jag grinar och är upprörd han dumförklarar mig  ännu engång
och säger att han inte tänker slösa pengar på nån mat
och att han kommer att komma hem grinig och hungrig (menat att det var mitt fel)
Och att jag inte skulle få någon hjälp när han kom hem.
Trots att jag är ledsen över att jag gjort bort mig och bara ville väl
så är han arg på mig.


Jag orkar inte!



Kommentarer
Postat av: Matilda

Men nu får han vell för fan skärpa sig. Typiskt karlar.. du är jätte duktig som tar hand om lexie hela tin å hundarna å katterna så ta inte åt dig för att han beter sig som ett arsle så att säga.

2010-09-22 @ 13:24:37
Postat av: Kusin S

Håller med Matilda, stå upp för dig själv. Jag har själv behövt använda mig av Lätta förr eftersom det inte fanns någon margarin hemma, och jag lever än så länge. Är allt så fel kan han ju ta och laga sin mat själv nästa gång...

2010-09-22 @ 16:35:33
Postat av: M

Lättmargarin och smörgåssmör– Begränsa till mackan



Smörgåspålägg som Bregott, Lätta och Lätt&lagom finns i olika fetthalter, från cirka 30 till 80 procent fett. Fyrtioprocentig fetthalt och mindre räknas som lättmargarin. Bregott är inget margarin utan tillverkat av grädde och rapsolja. Lättmargarin som Lätt&lagom och Lätta består mest av vatten samt bland annat vegetabiliskt fett, modifierad stärkelse och emulgeringsmedel.



Smak: Neutral



Funkar bra: att använda som pålägg.



Mindre lämpligt: att steka i. Bregott funkar, men lättmargarin innehåller för mycket vatten och proteinet bränner fast.



Mättat eller omättat: Smörgåsmargariner har i allmänhet en relativt hög halt av omättade fettsyror.



Skulle det varit giftigt hade det stått det, men det står att det är mindre lämpligt!!!!!



2010-09-22 @ 16:44:57
Postat av: M

Annars är det ju bara att koka maten nästa gång ;-) t.ex. kokta ägg istället för omelett m kokt bacon till... mums.

Be att han tar fram fakta om det farliga innan han gastar nästa gång, eller att han handlar på hemvägen. I annat fall så säg inget, för han kommer inte att märka det.

Eller så får han göra sin egen matlåda så slipper han klaga.

Stå på dig och ta inte en massa skit, vi är många som stöttar dig om det behövs. Kram

2010-09-22 @ 16:50:50
Postat av: Jennifer

Äh vilken skit han beter sig som! Om de skulle hända igen så säg åt han att han kan laga sin jävla mat själv !

Jag tycker du är skit duktig! Kram

2010-09-22 @ 17:05:29
Postat av: Anonym

Det finns inga gifter i lätta får då hade det varit förbjudet att äta det. Du ska inte tåla att han beter sig som idot.

2010-09-22 @ 17:56:45
Postat av: erika

Låt han göra sin egna mat i fortsättningen :p ..

2010-09-22 @ 19:13:14
URL: http://eeriiika.blogg.se/
Postat av: Crazyangel [mamma till Milton&Viggo]

Inte fan är det nå gifter i lätta heller :) Har själv stekt i det mååånga gånger (använder numera bara olivolja till stekning). Men det där är bra bullshit.. :) Håller med tidigare, tycker du är duktig som orkar med hundar å unge å dessutm lagar mat på beställning.

2010-09-22 @ 21:42:36
URL: http://crazyangel.blogg.se/
Postat av: K

Bli irriterad för en sån sak...suck....En dag kanske han vaknar men då kan det vara försent.

2010-09-24 @ 12:39:42
Postat av: moa freakin' carlberg ♥

hejsan! står allt bra till en dag som denna? visst äre skönt med helg? :D

2010-09-24 @ 12:56:19
URL: http://utankontroll.blogg.se/
Postat av: lovisa

vilken fin header!

2010-09-24 @ 12:56:34
URL: http://lavitadilovisa.blogg.se/
Postat av: Ida

Shit vad irriterad jag blev när jag läste det här inlägget..! Det där är INTE okej, så är det bara! Du ville ju bara väl!! Han får väl se till att göra sin egna matlåda efter det här, du ska inte behöva göra allt!

2010-09-25 @ 00:47:05
URL: http://ihuvudetpaida.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0