Rasförbud

Ja nu börjas det igen.
En massa prat om rasförbud.

Varför förstår inte människor att ett rasförbud inte är lösningen på detta problem ?
Inom en snar framtid har folket hittat på nya raser att missbruka och använda som pittförlängare.

Dessutom! Är våra hundar INTE avlade från början till att anfalla människor eller vara aggressiva
utan dom är avlade till att bita varandra.
Förr i tiden när dessa hundar fortfarande användes i kamp så avlivades alla individer som var aggressiv mot människor direkt.
För att dom var tvugna att kunna gå in och bryta en kamp utan att bli skadade.

Problemet idag är hysteri avel på alla möjliga blandningar och dåliga individer.
Människan vill tjäna skattefria pengar och parar därför hej villt utan att bry sig ett skit vad dom framställer för något.

Sjuka hundar paras medvetet vilket är hur jävla dumt som helst! .

Man blandar raser som har helt olika behov.
T.e.x Vakt och terrier ras.
Dessa blandningar kräver mycket mer än att rastas på stan en kvart tre gånger om dagen
och bo i en liten lägenhet.
Dom har för mycket energi som dom inte får utlopp för och kan därför bli mycket farliga.

Vem som helst kan idag på blocket köpa en sådan blandning för nästan inga pengar alls.
Förbjud istället blandrasavel.
Jag äger själv blandraser men nu börjar det gå överstyr och det föds otroligt mycket staff blandisar.
Som nästan skänks bort för att det finns för många.

Sätt större krav på dom som köper hundar.
Om dessa hundar bara finns att få tag på genom seriös kennel som regelbundet kollas upp.
Så kommer även valparna som säljs kollas upp med jämna mellanrum.

Låt inte tidningarna skriva dessa stora hemska rubriker så fort en liten olycka sker.
Vart står det om en goldenretriver biter familjens barn i handen för att barnet trängt hunden.
Ingenstans.

Hur som helst kommer aldrig ett rasförbud vara lösningen på problemet
För det kommer alltid att komma en ny ras som blir den hemska mördarhunden.
Och det kommer alltid finnas människor som missbrukar sin hund och inte sköter den på rätt sätt.



Det finns älskade familjehundar även i dessa raser
och det gör ont i hjärtat varje gång jag rastar mina bästa vänner och folk man möter tittar elakt eller slänger ur sig kommentarer som mördarhund o.s.v


Större krav på köpare och ingen hysteriavel är lösningen.
Låt alla hundar som ska paras genomgå mental test och vet bes.
och vara renrasig.
Höj priset.
Registrera alla valpar och inför obligatoriskt mental test när valpen fyllt ett år.
Kanske till och med ett mental test vid tre års ålder åxå.


Vi vill ha kvar våra älskade familjemedlemmar!!!

Att vara rasist imot människor får inte förekomma
Men emot hundar är det tydligen helt okej.

Varför vill dom inte förbjuda alla som kommer ifrån ett visst land  och utvisa dom
För att vissa av dom kommer till Sverige och begår brott?




Kommentarer
Postat av: Emma, Mamma till Tuvaliee!

Jag själv har inte hund men älskar dessa raser och skulle jag skaffa en hund (vilket jag vill men absolut inte nu) så skulle jag välja någon av dessa raser. Visst är många av dessa raser aggresiva men det är inte hundens fel utan deras ägare.



Ska något förbjudas så är det dom dåliga ägarna som ger hundarna dåligt rykte!

2010-07-12 @ 13:37:41
URL: http://aboutourslife.blogg.se/
Postat av: Crazyangel [mamma till Milton&Viggo]

Jag håller med ang blandrasaveln. Det är ju där det börjar spåra ut. Superkorsningar för billig peng som hamnar hos pundare. Typ.



Hundlicens och strängare regler på blandrasaveln.

2010-07-12 @ 15:04:56
URL: http://crazyangel.blogg.se/
Postat av: Sandrah, Colins mamma

Jag tycker det är helt sjukt att sätta regler sådär. Min hund är liten men är en riktig djävul ibland men honom klagar ingen på. Men iallafall är ett av mina mål i livet att skaffa mig en pitbull. Bodde ihop med en i ett och ett halvt år. Så fina. Hoppas allt är bra med er kram

2010-07-12 @ 22:05:38
URL: http://sandrahupdate.blogg.se/
Postat av: ida

helt riktigt denize

2010-07-13 @ 19:01:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0