Pinsamt

Ja ibland ägnar jag mig åt att skämmas.
Skämmas åt andra som inte har vett att göra det själva.


Kassan på coop igår.
Det står en kvinna framför mig i kön.
När hon kommer fram till kassan låter det såhär

Kvinnan: Min man var här tidigare idag och handlade men glömde lösa in den här kupongen.
Så jag undrar om det går att lösa i efterhand ?

Kassörskan: Gå dit bort till kiosken så kanske dom kan hjälpa dig

Kvinnan: Men dom hänvisade mig hit.

Kassörskan: Hmm jaha jaa jag vet inte...
Men jag ger dig 15 kronor nudå så får jag skriva senare att
kupongen inte är inlöst föräns i efterhand.

15 KRONOR!!!

Är det ens lönt att åka tillbaka till affären ?
Hur snål får man vara?
Okej om den hade vart på 40-50kronor
Men 15!!


Det är vell en sak om man löser in dom när man handlar.
Men jag skulle ALDRIG ALDRIG
åka tillbaka till affären ett par timmar efteråt för att tex Conny glömt det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0