Mornin

Klev upp kvart i 7 med Lexie.
Sedan dess har det varit full fart.
Stoppade henne i säng nyss för hon bara grinade vad man än gorde.
Tror hon har somnat det är iaf alldelestyst.
Ska plocka undan lite så hon kan riva fram när hon vaknar igen :).
Men vi ska nog ut och åka lite pulka först.



Igår var det kurs med byrackorna.
Släpade med mig Conny.
Så han gick med Devil och jag med Rex.
Lexie var hemma med mormor.
Det gick skitbra för C med  Devil :D
Och Rex ja.. Han är ju ganska självgående.
Skönt att slippa bråka med D förengångskull!
Så blir nog så att vi gör lika nästa gång.
Som är sista gången :(
Är ju 8 gånger känns lite tråkigt.
Jag skulle kunna gå en gång i veckan året runt! :D



Nu blir det till att hålla efter dom här hemma.
Synd på vissa som inte fattar när jag lägger D ner och ber honom att stanna.
Så kan folk inte låta bli att prata med honom eller hälsa på han.
Lika när han kliver imellan Lexie och någon annan vilket han absolut inte får.
Så när man river i åt honom så tycker vissa att man är någon hundhitler.
Men utan regler för Devil så blir han tyvärr farlig.
En så pass stor envis och lättstressad hund behöver regler för att finna sin plats i flocken
och må bra.
En hund som inte vet sin plats mår inte bra.
Spec Devil...


Så alla i våran familjs närhet RESPEKTERA oss när vi hjälper Devil till en stabil vardag.
JAG eller CONNY tillrättavisar våran hund på ett sätt som är bäst för honom.
Vi har gått kurs och fått veta vilket sätt som passar han bäst.
En stabil lugn och bestämd ledare.
Ingen uppskruvad människa med falsettröst eller någon som utmanar honom.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0