Denize

Tyckte mig höra att man brukar tycka det är underbart att vara gravid.
Ja underbart jobbigt!!!

Går snart in i vecka 23 och mår illa som fan trots att jag äter lergigan comp.
Trött och sover hela tiden grinig som en ko.
Klåda ja vad ska man säga om denna klådafy faan! Det kliar så jag grinar varje kväll kan inte sitta still 2sek utan att klia mig.
Smörjer in mig hela tiden men klias endå som faaaaan.
Halsbränna på kvällarna
ont i ryggen
köper bh på bh men växer ur dom.
Det spänner å trycker överallt .
Sendrag i vader och fötter
svamp

ja säg nått som jag inte lyckats få under denna tid.
Helt otroligt att man kan få så jäkla mycket saker på så kort tid..

Men det är bara att bita ihop och fortsätta det blir vell antagligen inte bättre förns
i mars.

Lovley ;)


Kommentarer
Postat av: Fia

Men fy..ja då förstår jag om du har lite svårt att njuta av din grav.

2009-11-06 @ 17:14:31
URL: http://zophiaa.blogg.se/
Postat av: Crazyangel [mamma till milton] Tävling: Gravidbola

Jahaja.. Hmm. dom tarfaktura oxå? det gjorde dom inte när vi var där iaf. Jag och N satt och tjaffsa om vad det kostade häromdan för jag sa att va under 100 å han över :P hehe

2009-11-06 @ 17:44:38
URL: http://crazyangel.blogg.se/
Postat av: Crazyangel [mamma till milton] Tävling: Gravidbola

Ursh va jobbigt du har det.

Sendrag - tryck hälen neråt.

Halsbränna - drick kolsyrat vatten (hjälper vissligen inte länge, men det hjälper).

2009-11-06 @ 17:46:03
URL: http://crazyangel.blogg.se/
Postat av: Anonym

Håller helt och hållet med dej..

2009-11-06 @ 18:12:56
URL: http://mikkki.blogg.se/
Postat av: Crazyangel

Vad jobbigt om du har sånt tryck redan.. Jag fick sittpå golvet och äta vid vadagrmsbordet för att jag inte kunde sitta ihopsjunken.. men det var nog närmare vecka 30 har jag för mej.

2009-11-07 @ 10:38:11
URL: http://crazyangel.blogg.se/
Postat av: Anna Lång

Hej. Några tips: Gå till din barnmorska och tala om att du har klåda. De kan vara att njurarna inte funkar som de ska, därför kan man få klåda, men prata med barnmorskan om det!



Halsbränna: Försök att inte äta efter kl 9 på kvällarna, och om du känner att du måste de så ta nått lättare, några kex eller något, inget som innehåller mycket fett!



Ont i ryggen: Försök tänka på ställningen du har när du sitter och står. Ha en kudde i svanken när du sitter, men svanka inte för mycket. Skjut bak axlarna, fram med bröstet men svanka inte för mycket när du står.



BH: Ja de kommer fortsätta växa så använd en sport bh. Det är mer bekvämt. Köp ingen amningsbh än, för brösten kommer växa mer sen när de blir mjölk i dom oxå!



Spänner och trycker det gör det, magen växer jättemycket nu! Köp en olja att smörja in huden med så slipper de spänna så mycket i den. En fet olja, helst vegitabilisk. Hör på hälsokost butikerna!



Sendragen kan man inte göra så mycket åt. Försök trycka ner hälen i madrassen m de sker på nätterna. Upp med tårna och ner med hälen så lättar de snabbare. Men annars får du försöka ha stödstrumpor på dig och massera dom innan du går och sover. Man får sendrag för att man har vätskebrist. De får man när man är gravid!



Köp en intim olja att tvätta dig med och sov gärna näck så försvinner nog svampen snart!



Illamåendet är de svårare att göra något åt. Försök att äta något hela tiden så du inte blir tom i magen!



Håll ut! I slutändan är det värt det!!!

2009-11-10 @ 15:24:09
URL: http://www.metrobloggen.se/annalang

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0