Mamma

Aa jag har blivit mamma åt en katt :P

Det är såhär jag har jobbat som volontär på gärstrike katthem jobbade där under 06 - 07. Först som praktikant genom IV sen även frivilligt.
Jag vet inte riktigt vad som hände men slutade där.
Jag har gett två katter därifrån ett hem hoss mig. Tyvärr gick den ena bort i sjukdom förra sommaren.
Den andra är Diezel som jag har flaskmatat upp tillsammans med hans 4syskon för dom inte hade någon mamma. Jaja jag har iaf flaskat upp en hel del katter och suttit på nätterna med små ungar som inte fått i sig tillräckligt.
Nu ska jag komma till sak

Igår när jag varit i stallet och ridit Nisse kom jag hem och satte mig vid datorn och loggade in på msn
då skrev en tjej som är typ ordförande på katthemmet och sa att det var kris.
 En mamma hade fått två ungar som hon helt enkelt inte ville ha hon släpade bort dom och gick därifrån.
Den ena klara sig bra och har fått en "ny mamma"
men en var för svag och dom hittade ingen som kunde "flaska" upp han då det var dåligt med jourhem
och hon som kontakade mig hade sjukdom på sina katter hemma.
 Men jag sa att jag kunde hjälpa till så inom loppet av 30min satt jag här med en kattunge på 15dagar som skall
matas varannan timme minst.
Så jag har haft jour hela natten åt den lille.
 Men han äter ganska bra och har ökat i vikt från 61gr till 64 :)
Han ser ut såhär tändaren ligger där för att visa hur liten han är
 Herman heter han ;) .


Men nu är det dags att mata igen så får vi se om han klarar sig men det hoppas vi.
Så fort han är tillräckligt stark så har dom en mamma som har ungar som han ska vara hoss.
Kommer bli svårt att lämna ifrån sig när man räddat livet på han...




Kommentarer
Postat av: Anna/Grannen

Men guuud vilken liten sötnos!!!



Och vilken ängel du är som tar dig an denna mammalösa kissemiss och räddar livet på den :)



Förstår att det måste va svårt å lämna tillbaks honom sen....



2009-06-03 @ 08:53:48
URL: http://levinda.blogg.se/
Postat av: Emma ~ Crazyangel [mamma till Milton]

hur går det med kissen ? :)

2009-06-06 @ 08:59:29
URL: http://crazyangel.blogg.se/
Postat av: Nathalie

Ååh va söt liten :) Kommer ihåg när vi fick mata våra kattungar med flaska, väldigt jobbigt men lätt värt det =)

2009-07-13 @ 00:44:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0