Dagis

Lyssnade med ett halvt öra på nyheterna och får höra..

En 2årig flicka i Gävle lyckades rymma och gå hem i stadtrafiken själv för ett par veckor sen.

Och nu samma sak med en 4årig pojke.


På nyheterna på blocket stod det om en 5årig pojke
som glömts kvar ute.
När mamman kom för att hämta honom och dom började leta
hittades pojken sovandes i en snödriva där han hade sovit flera timmar.


Känns som min ångest över dagis INTE blev nå bättre av detta.
Tur iaf att dagiset vi har sökt till ligger ett stenkast bort bara över en stor öppen parkering.
Så skulle hon rymma hem så slipper man att hon går i någon trafik.
Men ne det känns inge bra iaf

Kommentarer
Postat av: Sandra, Colins mamma

På det dagiset fick vi plats. Helt sjukt!! Det är fyra års väntetid på dagisen vi sökt. Det är i valbo ni bor va? Min svägerska kollade hus där och ringde kommun om dagis i närheten, näe det är sätra som gäller där också eftersom det inte finns plats på valbos dagis. HATAR gävlekommun. Hoppas det hinner bli plats innan L ska börja på dagis iallafall.

2011-02-08 @ 12:21:28
URL: http://sandrahupdate.blogg.se/
Postat av: Mikkki och Milo 9 månader

Det går då aldrig att få tag på dig. Har ringt dig två dagar i rad för att fråga om du ska med på prommenad

2011-02-08 @ 12:46:15
URL: http://mikkki.blogg.se/
Postat av: Lisa

Det är hemskt när sånt händer, men jag har aldrig varit orolig att lämna min dotter på dagis. Är det Sofiedalsgården hon ska börja på ? Är jättenöjd med alla pedagoger som är där, min dotter har haft de flest där, hon går sista terminen nu.

2011-02-08 @ 15:49:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0