Denize

Idag är jag arg och irriterad.

Det började redan igår när jag får höra att den ena hunden faktiskt är min ?!?
När man bor ihop delar man inte på hundarna utan då hör dom vell endå till samma familj..
Men jag bad om hjälp att ta ut hundarna eftersom jag idag ska klara mig helt själv till sent ikväll med två hundar.
Då fick jag till svar att Devil faktiskt var min hund.
Jaha? 
Inte säger jag till han att Rex faktiskt är hans hund när jag har honom hela dagarna och går ut med honom och smörjer hans exsem m.m .
Ne i min värld är hundarna VÅRA och tillhör OSS och då delar man på ansvaret åxå!

Jag får även kommentaren att graviditet inte är ett handikapp.
Jo i det här jävla fallet är det snart det.
När man har foglossningar så man grinar när man går och måste hålla sig i väggarna för att ta sig fram.
varför ska man inte kunna förstå sig på att det är jääävligt att vara gravid i 8onde månaden.
Kanske förstå att det är svårt att ha något i magen på ca 3 kg som faktiskt lever och växer.
Som sparkar som en dåre och trycker överallt.
Ne enligt honom är det 90% av alla gravida som jobbar och klarar allting.
Gud vad jag önskar honom min smärta och det jag går igenom fan vad det skulle gnällas då!
Ne ibland känns det som att jag är ensammast i världen..

Men trots mina foglossningar ryggont illamående klåda å allt vad det är
så dammsuger å städar jag lagar mat varje dag och sätter på kaffe när han ber om det.
Jag tar dom långa promenaderna med hundarna fast ja grinar när jag tar mina steg.

Och idag är jag själv med två hundar till ikväll för han är å hämtar en leksak .
Ändå fick man skit igår för att man bad om hjälp med hundarna.
Ne i åttonde månaden på högsta våningen förväntas du glatt skutta ned för trappen
och traska ut med hundarna efter att ha stått och lagat mat .

Ja han ju jobbar ju faktiskt 
Men varför är det så jävla svåert att förstå att det inte är en jävla barnlek att vara gravid!!!!!!!!



Fick kanske tre timmars sömn på soffan inatt och han kliver upp vid sju 
ber om hjälp så jag kliver snällt upp och fixar med nått på hans interbank.
Sen hinner man knappt somna om innan telefonen börjar idiot ringa
och så funderas det över varför jag blir grinig.


Ibland inte ofta men ibland blir man så jävla arg!
Jag är trött och mår illa men kan inte sova och måste endå snart ut med hundarna


Allt jag ber om är lite jävla förståelse!


Lovley day! 


Kommentarer
Postat av: Crazyangel [mamma till Milton&gravid]

Du äinte ensam Dencie. Jag har en karl här hemma som oftast är precis lika dan. Som inte förstår varför jag är trött efter att inte ha kunnat sovit på naten och vart upp flera gånger till milton, att jag är trött på dagarna, har ont överallt osv.



Igår sa jag "Jag har sovit så dåligt inatt". Fick till svar: "Det var väll inget ovanligt, kom med nått nytt". Så jag förstår hur det känns, man bli ledesen, sårad, arg när dom nte harnågon som helst förståelser för vad vi går igenom. Men tyvär kommer det nog alltid vara så..

2010-02-18 @ 14:55:32
URL: http://crazyangel.blogg.se/
Postat av: Ida

ge honom en rejäl pungspark o be honom sen ta en lång prommenix med hundarna..så får han se hur kul det är!



Tack för tipset om hemsidan,har letat efter den adressen som en galning, då jag va in förut men glömde spara så det uppskattas..=)

2010-02-18 @ 15:25:31
URL: http://ihuvudetpaida.blogg.se/
Postat av: carola

åh så tråkigt med sån oförstående blivande pappa..Hoppas verkligen det blir bättre sen. Man önskar verkligen att dom fick prova på det vi går igenom under en graviditet.



Sen får du också höra att han jobbar och du är ju föräldraledig och har det bra:)...Sånt tycker jag är sjukt,man ligger inte precis och rullar tummarna.



Skickar en stor kram och hoppas den hjälper lite

2010-02-18 @ 23:10:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0