Bola

"Den mexikanska bolan eller graviditetspinglan är ett vackert smycke för gravida. Inuti smycket finns en liten xylofon på vilken en liten boll dansar runt och avger ett speciellt svagt ljud när kvinnan rör sig. Genom att bära smycket långt ner på magen kan barnet höra ljudet.

Från cirka 20:e graviditetsveckan kan barnet i magen höra och känna igen ljudet. Det magiska rogivande ljudet lugnar bebisen under graviditeten och efter födelsen känner barnet igen ljudet och blir lugn av det.



Sen jag såg en Bola första gången har jag velat haft en . Tycker dom är fina och mysiga . Satt iaf igår och tänkte beställ hem en men sen ville jag vänta till iaf efter UL men när älsklingen kommer hem från jobbet berättar han glatt att svärmor har köpt något till mig och säger att det är just ett sånt här halsband. Ibland har man tur Hehe :).




Igår var vi hem till Niklas en sväng eftersom han lovat mig att få kika på hans orm som han köpt. Jag är ormtokig och försöker verkligen övertala C att jag ska få ha ett terrarium här hemma med en egen orm. Och bättre blev det inte igår när man fick hålla den lilla majsorms bäbisen Sören . Gud så jävla söt han är. Och helt sjukt hur lugn man blir av att ha en orm som kryper på en.

Operation vill ha orm har startat igen efter förra gången då jag tjatade konstant i  ett par veckor.


Om en halvtimma bryts lugnet här hemma för då kommer Valpen hem. Rex har varit på jobbet med husse men han kommer hem vid lunch för då orkar inte husse med han längre ;)

Kommentarer
Postat av: Emelie

Okej :) Den 23:e januari är det planert att jag ska kläcka. Så är i vecka 21 nu. Tiden går fort :) Lycka till med allt. Kram

2009-09-09 @ 16:26:33
URL: http://empan89.blogg.se/
Postat av: carola

kika in till mig och tävla om snygg mössa til kommande baby:)

http://mammacarola.blogg.se/category/tavlingar.html

2009-09-11 @ 14:12:38
URL: http://mammacarola.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0