Denize

Gravid vecka 24

Det börjar bli trångt för bebisen i din mage som nu är ungefär 21 cm lång. Det är lätt att drömma mycket livliga drömmar just nu, det kan vara det undermedvetna som förbereder dig på att ett nytt liv väntar.


Bebis

Nu börjar det bli trångt, bebisen är 21 cm och väger ungefär 530 g. Nu börjar nästa viktiga utvecklingsstadium av bebisens hjärna. Undvik all alkohol, om du röker bör du sluta genast. Balansorganen i örat har utvecklats och redan nått vuxenstorlek. Bebisen vet vad som är upp och ner, du känner hur den vrider och vänder sig i magen.

Du

Livmoderns mått är mellan 22 och 25 cm och mäter 4 till 5 cm ovanför naveln. Magen växer och putar. Om du har mycket magmuskler sen innan graviditeten så kan du klara dig ganska bra. Har du inte det så finns det bra övningar för gravida magar också. Det kan dra och smärta runt livmodern och ner mot ljumsken. Det är lätt att drömma mycket livliga drömmar just nu, det kan vara det undermedvetna som förbereder dig på att ett nytt liv väntar.

Källa: minbebis.se





Inte undra på att jag har drömt tre nätter irad att jag inte kunnat hålla reda på när jag ska amma,
I mina drömmar har jag ammat en till två gånger per dag för att sedan bara låta ungen ligga..
Hua inge roligt alls å drömma sånt..


Helgen har känts hemskt har mått fruktansvärt illa :S Kräkts och grinat ...
Det trycker svin hårt på revbenen på kvällarna och jag kan inte sitta upp.
Och "hon" sparkar så inni****'



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0