presentation

Tänkte göra en presentation av mina hundar.



Devil
Mammas skönhet som hon älskar mest av allt!
Han är en sk bastard allså en blandras.
Hans mamma påstås vara en pitbull (hon har ingen stamtavla) Och hans pappa är bullmastiff/rotweiler.
Devil är en glad prick med två tassar på jorden ;)
Han blir tre år i Januari.
Och väger ca 40kg.
En otroligt trevlig hund men i vissa lägen väldigt svår att tygla.
Vi har bara hunnit gått en valpkurs men ska ta upp träningen igen till våren.
Han lyssnar mest på mig och tycker inte om andra hanhundar därför har jag valt att kastrera honom.
Och pga av att jag har en tik hemma.
Kastreringen är ny så jag vet intre riktigt hur det funkar en.
Kan skriva hur mycket som helst om denna hund men lär ju
ge dom andra vovvarna lite uppmärksamhet.





Zeb
Zeb är en go och snäll rottis även han nyligen kastrerad.
Meningen är att han och Devil så småningom ska kunna bo under samma tak.
Dom kan det nu men bara med galler imellan dom.
Zeb är husses hund men tycker lika mkt om mig.
Lugnare hund får man ju titta i stjärnorna efter.
Han är ca 2 och ett halvt år men beter sig som han vore 12.
Men ibland kan han få sina små rus.
Han väger nu efter att gått ner lite i vikt  ca 55kg.
Han är hemma på dagarna efter att slutat följa med husee på jobbet.
Han låssas att han sover när husse går till jobbet för att han hellre vill vara med mig.
 Han har tassat rakt in i hjärtat och är helt underbar!
Mammas kalv ;)





Engla
Ja detta lilla yrväder! Även hon en bastard pit/amstaff.
Hon är ca 1år och väger 23kg.
En väldigt rolig hund som får alla att skratta med sina udda handlingar som hund.
Kräver väldigt mkt uppmärksamhet och ÄLSKAR allt och alla.
Hon ser rätt rolig ut med sina öron som pekar åt alla håll.
Men det är ju charmigt.
Hon ska alltid vara med överallt och får panik om hon inte är nära matte.
Men ja man kan inte låta bli att älska henne! även om hon rätt ofta ställer till med saker.
Hon är en riktig Bimbo ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0